![]() Jedná se o škodlivý "vir", který kóduje postupně všechna data na NAS zařízení silnou šifrou. Takto zakódované soubory jsou pro uživatele nečitelné a tím pádem nepoužitelné. Jediné řešení je zaplatit těmto "kriminálníkům" cca 350 dolarů za kód, pomocí kterého budete schopni vaše data zpátky dekódovat. Pozor jsou i případy, kdy lidé zaplatili a stejně se jim data nepodařilo dekódovat..... Doporučuji raději kontaktovat specializovanou firmu, která vám pomůže.
Pokud je vaše zařízení již napadeno výrobce radí co nejdříve NAS vypnout a kontaktovat technickou podporu výrobce.
odkaz na kontaktní formulář zde https://myds.synology.com/support/support_form.php?lang=csy
Problém se týká pouze NAS zařízení, která jsou přístupná z internetu a nejsou aktualizovaná na verzi 5.x a výše. Postup, který jsem použil při opravě. 1. Vypnout NAS 2. Odstranit vsechny disky z NASu (označit pozice disků) 3. Najít nějaký testovací disk, na kterém nemáte žádná data (dojde k vymazaní) a vložit ho do NASu, zapnout 4. Stáhnout a nainstalovat Synology Assistant, stáhnout poslední verzi firmware (DSM_soubor.pat z webu Synology). Spustit Synology Assistant, vyhledat a připojit v průvodci zvolit soubor z lokálního úložiště. 5. Po úspěšném dokončení instalace na testovací disk NAS vypnout z webového rozhraní 6. Vyjmout testovací disk a vrátit původní disky 7. Zapnout NAS a počkat cca minutu než zazní dlouhé pípnutí 8. Znovu spustit Synology Assistant, hledat... ve statusu by mělo být vidět "migratable" 9. Zvolit soubor z lokálního disku (DSM_soubor.pat z webu Synology) nastavit stejnou IP adresu jako byla před havárkou a spustit migraci. Protože bylo správně rozpoznán status "migratable", nebudou při této operaci smazána žádná data. 10. Po pár minutách by mělo být vše OK a objeví se okno loginu Upozornění, neručím v žádném případě za jakoukoliv škodu, kterou způsobíte tímto postupem. Pokud nevíte co děláte raději kontaktujte specialistu. |
BLOG >